Alla inlägg under december 2007

Av hyss - 20 december 2007 22:17

Ibland får man som Grinchen göra studiebesök hos riktiga männsikor, som lever vuxna liv i villor med två bilar o barn, riktiga barn. En ganksa praktisk företeelse då man när man känner att nej tack nu är det bra, då kan man bara åka där i från, när det blir lite väl mycket skrik o gnäll, som tex efter att jag trissat 4 barn i nästan lika många timmar... Hur som helst så fick jag i vart fall gjort min livs första egentillverkade skinka, kokat lite knäck samt fått minst tre års kvot av tecknade filmer fylld. Varför ser ingen på gråben o hjulben längre? Vart kan man köpa dessa rariteter? Ja ja hur som nu skall jag gå o lägga mig i denna signade julefrid som råder i min lägenhet.

Av hyss - 19 december 2007 16:42

Låter kanske inte som en kul titel men hur en hel mängd fulaord staplade på hög, kan man på allvar försvara det år 2007? Det kanske var bara år 1842 i orter som typ Rydal där direktören ägde allt men i vår moderna tid så måste väl ändå individen kunna ta ett ansvar och veta sitt eget värde? eller? Och visst klart skall vi gå ur EU (smart och billigt, visst bäste herr mongoloid Lars Oly spela du fotboll med Nacka eller vad det nu var du gjorde, nej just det det var ju lögn) bara för att det inte får komma in billig arbetskraft från andra länder där man inte råkar vara världsmästare på att skatta sitt folk till döds eller vrider sina invånares kreativitet åt det mer svarta hållet.

Nej fan ta de där fackföreningarna också, vad har de för exictensberättigande? om det nu är så att A-kassan är orimligt dyr, kan då inte den solidariska fackföreningen kanske på ett ödmjukt o för sina stackars fattiga medlemmars skull finansiera en del, eller kanske sänka sin avgift för sina stackars meddlemmar skall klara av att köpa sin cigg, chips o läsk vilket verkar vara en mänskligrättighet.

Av hyss - 18 december 2007 14:06

Efter en helg där jag hårdnackat stod på mig som julhatare, Grinchen och julnazist o allt vad det nu var drabbades jag av sjukdom, jag tror det är julälskarna som smittat mig med feber, hosta osv. Som bot och bättring har jag nu 4st tomtar framme i min lägenhet, både adventsstjärna o adventsljustake är på plats, har tillochmed, som brukligt är i juletid, slukat en paradis ask. Jag gör allt detta som ett offer på julens altare för ett snabbt tillfrisknande allt utom att höra den förfärliga triadlåten om något ljus..

Av hyss - 15 december 2007 22:10

Jag har i helgen fått utstå diverse påhopp, ord som Julnazist och Grinchen har varit vanligt förekommande. Måste man älska julen? Skall julälskaran införa dödsstraff för dem som inte älskar att klä sin bostad i rött o grönt en månad innan tomten kommer? All den stress det innebär för att folk skall ha det fint i sina hem så de kan bjuda in folk på mat som de inte haft tid att laga för det skall städas, men det är klart då finns det ju samtalsämnen, gud vad jobbigt det är att städa, gud vad jobbigt det är att laga mat, alla dessa julklappar som skall inhandlas osv är det bra livskvalitet? är det konstigt att det dör mest människor kring jul? Nej ta det lugnt o njut i morgon skall jag börja träna för min årliga paradisasksätning.

Av hyss - 14 december 2007 09:35

Jag är en sådan person som näst intill aldrig kommer ihåg vad jag drömmer. I natt gjorde jag det för första gången på jag vet inte hur länge. Är jag glad för det? NEJ. Jag drömde hela natten att jag hade svårt att sova, att jag liksom låg sömnlös o bara vände o vred på mig hela natten och att jag skulle vakna upp trött, vilket jag så klart gjorde. Är det all julmatsinmundigande som har denna inverkan på mig? Tur att min snälla chef har gett mig ledigt för att åka till Uppsala för att äta julbord idag då.

Av hyss - 13 december 2007 17:09

Mitt i allt luciastök, fakturerande, levererande och jobbande, har jag nu skapat mig en rast i min nya tillvaro. Dagen har i vanlig ordning handlat om idrott, utveckling och föreläsande, följt av lite fakturerande, radiodebut, väl hemma igen är det skidskytte på tv men jag är tvungen att fylla i lite reseräkningar, så jag kan bara kolla med ett öga. Nu, äntligen, har jag lite tid för mig själv, skall lägga mig i soffan o avnjuta Homicide: Life on the Street världens bästa polisserie. Vill ni göra mig glad, köp de boxar jag saknar till jul. Måste sluta så jag hinner se två avsnitt innan jag måste hetsa till dagens julbord... vilket liv

Av hyss - 12 december 2007 21:48

Visst blev det jultallrik till lunch...

Kate Nash är svinbra

Av hyss - 11 december 2007 23:42

Ja det har handlat en del om mitt ätande här, det har det, och jag har lovat att inte ojja mig. Det har jag. Funderade länge på om jag skulle redigera i det inlägg som senast handlade om mat men kom på att det skall jag nog inte göra eftersom det är så få som läser min blogg skulle ingen ta del av ett redigerat inlägg som är typ en månad gammalt. Visst det skulle vara en kul grej kanske, en liten hemlighet som brar jag har o som kanske ingen annan i hela världen skulle få del av, men sådan är ju inte jag. Hemlig alltså. Jag nöjer mig med att meddela att det var otroligt gott, att jag nu är mer än lovligt mätt o undrar om man som kille kan förlösas med kejsarsnitt... God natt

Ovido - Quiz & Flashcards