Alla inlägg den 31 december 2007

Av hyss - 31 december 2007 09:51

Ja då var det dags då, att slå ihop boken för detta år. Folk som läser bloggen menar att den bara handlar om mitt ätande o träning... Låter som man har någon form av störning. Det måste bli bot och bättring. Folk påpekar även att stavningen är lite si och så, det får bli bot och bättring där också. Jag anser att 2008 kommer bli det bästa året ever så det så, varför tänker jag inte gå in på. Hade länge tänkt göra listor här idag, men beslutade mig för att lägga ner det, det kanske växer fram under kvällen, vi får se.

Tänkte ägna mitt bloggande åt något helt annat nämligen att ni skall skänka en tanke till Erns Hugo Järegård. En helt igenom förtjusande person med så många strängar på sin lyra. Jag har tidigare varit inne på detta med barnprogram, Ernst Hugo läste Kalle och chokaldfabriken helt magnifikt, läser in Guy de Maupassant novell fettpärlan med bravur. Spelar elak mördare i serien skånska mord. Fantastiska framträdanden på tv och i tvsoffor som tyckare, Finns ett inlägg på SVT arkiv där han och Tomas Dileva pratar klädstil... Bara en sådan sak. Fantastiskt bra är även hans framträdande med Bokaspers orkester, men det som sitter mest hos mig är hans roll som den Galne och danmarkshatande läkaren Stig Helmer i Lars von Triers Riket. När jag i går kollade youtube efter klipp från denna serie då NÅGON har lånat mina filmer hittade jag danska reklamfilmer med Ernst Hugo, en nyhet för mig o fantastiskt roliga. Håll till godo. Synd att den mannen aldrig fick/tog möjligheten att läsa in det nya året på Skansen. Gott slut mina vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards