Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Jag är vuxen nu

Av hyss - 6 oktober 2008 21:46

Jag har börjat lyssna på P1. Jag har inte bestämt mig för om kanalen är helt igenom ironisk eller om folk verkligen kan ta sig själv på så stort allvar. Är man som jag och många i min generation, uppväxt med riskradion och funderat på vad som hände med de som medverkade där och även skrev manus. Nu vet jag. De har fått en hel kanal att breda ut sig i. P1. Jag älskar det. Jag kan verkligen skratta högt åt denna högst mångfacetterade och helt igenom roliga kanal. Vem behöver korkade morgonprogram i rixmorgon, P3 radio sjuhärad osv... Nej slopa all annan radio än P1 och jag kommer betala alla regeringsmedlemmars samlade licensskulder.

Mvh

Rune Bergström

 
 
Ingen bild

flix

8 oktober 2008 08:25

Hörrdu, Mannen På Gatan-Rune, Människor och Tro samt p1:s matlagningsprogram är det du verkligen ska sikta in dig på. De är liksom "the best of the best" på P1. I vilken rabatt växer vilka gurkor bäst? Hur spännande kan man göra en svampplockande same, 70+ och hur kul är det att lyssna på en konstig äldre kvinna (Ja, alla är äldre) tycka det är hysteriskt roligt att Karl Johan faktiskt är uppkallad efter en kung?


I P3 har något av humorprogrammen karikerat en kollega i P1, och kallat henne "Äääääääva Tostesson".
Jag tror det var Cirkus Kiew, men jag minns inte säkert.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hyss - 26 februari 2009 21:57

Känner du någon mer inaktiv? Give me a call!

Av hyss - 28 januari 2009 13:27

Skrev inte ett enda inlägg på hela december och det är den månaden som är den mest välbesökta av alla mina bloggmånader. Tyder kanske på något......

Av hyss - 20 november 2008 22:04

Förlåt, jag var dum och såg inte vidden i mitt inlägg. Bloggen är liten och jag trodde inte det skulle ha sådan genomslagskraft. Det var urdumt av mig. Jag har talat med dess ägare som verkar vara en sympatisk och trevlig människa. Allt gott om er. S...

Av hyss - 11 november 2008 15:39

Av hyss - 1 november 2008 13:08

ingen som vet, ingen som vet. Jag tror bestämt att förtjänsten är min. Jag har tagit mitt ansvar och nu är det bevisligen kallt igen. En männsika kan således göra skillnad. Känner mig dock aningen pretto när jag både tar ansvar för miljö och ekonomi....

Ovido - Quiz & Flashcards