Alla inlägg under april 2008

Av hyss - 30 april 2008 16:57

På tal om väldigt mycket, mitt projekt att fotografera min omgivning och sedan dela med mig här har inte riktigt funkat ännu, dels på grund av tekniska resurser. Jag är inte alltid på alerten, vilket är ett måste i denna sport, har jag märkt, samt att man måste ha kvalitet på de grejer man fotar med annars syns inte de roliga detaljerna. I vissa fall har det blivit för påtagligt och nästan pinsamt att ta bilden då personerna i fråga varit så utsatta, men jag skall bättra mig. På bilen nedan står jesus dog för dina synder. Det är ju fint. Betyder det att mitt syndarkonto är oändligt? Jag menar karln är redan död... Kan man använda det som ursäkt? Ursäkta jag har syndat men Jesus har redan offrat sig liksom... Eller är det kanske en livslögn man skyddar sig bakom som troende? Hur som helst, det slupade sig väldigt roligt när jag dagen efter denna bild togs skulle ut till min simträning. Jag kör bakom en bil med dekalen "köp svenska äpplen för helvete!" är det så att bildekaler talar till mig? Eller kan jag helt enkelt skita i att köpa svenska äpplen, eller för den delen ICAs I love eco. För jesus har dött för mina synder?

Av hyss - 30 april 2008 12:53

Här har man jobbat och jobbat för att kunna deltaga på Scandic biketour 2008. När man sedan märker att det inte riktigt fungerar att cykla med, då är besvikelsen stor. När man vant sig vid denna motgång och förlikat sig med tanken att man kan cykla ca 3-3,5 timma i dag samt cykla o möta dem på söndag så blir det ju trots allt en del cykling. När jag glad i hågen trampade iväg till utsatt mötesplats kl 12.40 , vad händer då? Jo tror ni inte att det går sönder en ekerjävel i samma rondell där jag blev påkörd? Vem är emot mig och min träning? Hur jävla många ekrar kan man ha sönder? Har Atleticos makt falnat till förmån för fettoch isterguden? Jag har nämligen lite träning att ta ikapp efter några dagars livsnjutande. FAN

Av hyss - 27 april 2008 20:09

Vilken inställning, vilken vilja. Jag beundrar dig! Läs mer här

Av hyss - 27 april 2008 19:01

"en man, som vill visa sin godhet i alla sina handlingar, går under bland alla dem som inte är goda. Följaktligen måste en furste, som vill hålla sig kvar vid makten, lära sig att inte vara god och att använda sig av detta, eller inte, allteftersom omständigheter fordrar det" - Fursten, Machiavelli ca 1513.

En till synes gammal text som fortfarande idag, nästan 500 år senare är mer aktuell än någonsin.

Fight fire with fire

Av hyss - 25 april 2008 11:16

Gårdagen var chockernade på många sätt. För första gången i mitt liv blev jag påkörd av en bil. Det är speciellt att köra bil i Borås. Folk tror att högerregeln är något som bara står i teoriboken på körskolan, kugghjulsprincipen för att undvika köbildning finns inte, istället långfingrar och tutor, både om man då försöker tränga sig eller om man med ett glatt leende släpper in någon. Idioter. Det som hände igår tar dock priset. En man, jag har döpt honom till Fingal, hans fulla namn är: manligkönsorganssynnym på tre bokstäver, innehållandes bla bokstäverna k u tillsamans med han som är chef i det där varma stället dit alla dumma kommer. Hur som... när jag kom cyklande in i rondellen ser jag KJF i perferin, i lite högfart för att kunna bromsa, men jag litar på min med trafikanter. Just in case bromsar jag och tur var väl det för det gjorde inte KJF i tid, så jag får hans äckliga gamla saabgrill på mitt fina högerlår. IDIOT. Ja det var såklart chockerande. Nästa inte lika chockernade nyhet som nådde mig under gårdagen var att jag blev erbjuden jobb, vilket jag redan har men man kan ju alltid ha ett till. Arbeit macht frei.

Den tredje chocken var att ni kära läsare börjar överge mig! Vad vill ni ha? jag fick för första dagen stryk i antal besökare. Jag gör vad som helst, kom tillbaka!

Av hyss - 22 april 2008 22:21

Jag var o handlade på ICA igår. Bäst som jag gick där, i det fina vädret, nytränad och glad. Fick jag en uppenbarelse, jag skall bli god, handla ekologiskt, stödja den goda kampen, betala lite mer för att miljön och vår värld skall bli glad igen. Tar både det ena och det andra, det skall inte bara vara nyttigt, det skall vara gott också och kan man få in lite miljövärderingar i det hela så är handlingen komplett. Living in balance with the Ecosystem, approved for people and planet. Enligt egen utsago...

När jag väl kommer hem och skall döva min hunger och mitt dåliga miljösamvete. Vad händer då? Jo man öppnar tomaterna och de är rynkigare än alla rynkor på ett överfullt ålderdomshem... tack ICA, självklart köper jag dåliga tomater, lidande är den ädlaste av vägar till ett bättre liv, en bättre planet. ja men det är ekologiskt vet du, inga bekämpningsmedel, fina förutsättningar för dem som jobbar, miljövänliga transportmedel bla bla bla. Jag vill ha goda tomater! PUNKT

Av hyss - 19 april 2008 11:07

Efter tågresan till Stockholm och min vistelse här i två dagar har jag sprungit på mer eller mindre osannolika människor eller situationer. Nu växer min vilja att dra igång ett projekt här på bloggen. Att fota eller filma människor jag ser och sedan sätta min egen text eller speakerröst till dialogen. Får man det? Jag menar syftet är inte att hänga ut personer utan att sprida glädje. Om man burrar ansikten o annat som kan vara igenkännande? Nu är ju inte denna blogg så stor. Lovar ni att inte yppa något om det så kan vi ha det som vår hemlighet?

Av hyss - 17 april 2008 20:45

Vad håller de på med? Kompakt tryck i 80 min. Sedan tappar man tempo och Ljungskile lyckas göra sitt första mål denna säsong, tar sina första poäng denna säsong. Hur är det möjligt att ett bonkagäng från en liten liten by skall göra så och just mot Elfsborg. Fan ta Blåbärskungen, Max Lundgren och Jorma...

Ovido - Quiz & Flashcards