Alla inlägg under oktober 2007

Av hyss - 29 oktober 2007 22:30

Har så många tankar som jag vill få ut men när jag skall skriva ner dem så knyter det sig bara, måste sortera lite mera, strukturera o sådant.

Men jag hoppas jag kommer åter lite mer stukturerad o samlad efter den 1/12, saknar fortfarande värme, löpning, den vite masajen och Jonas men jag har skaffat skype så nu kan vi snacka lite live över det stora havet. det blir kul kompis.

Av hyss - 25 oktober 2007 19:29

Den är märklig den där vakumkänslan man har när man är mitt emellan två saker. Ni vet, mellan huvudrätt o efterrätt o tankarna går, var detta det godaste i dag eller kommer efterätten att bli bättre, orkar jag verkligen efterrätten? Åt jag för lite av den goda huvudrätten för att få plats med den förväntat ännu godare deserten? Och det intressant i dessa situationer är att man inte kan veta, det enda man kan veta är att man är tvungen att göra ett val och sedan vänta o se...

Av hyss - 23 oktober 2007 17:11

Härligt med höstkall, frisk luft. Lukten av löv på marken, den fantastiska färg solen ger den omgivande naturen. Vem fan behöver Kaliforninen när man väl fått tummen ur liksom, det svider ju faktiskt i skinnet av den där  solen o visst gör det jätteont i ögonen att bada i så salt vatten.

Och visst är det skönt att folk slutat prata med en sent om nätterna på msn

Av hyss - 21 oktober 2007 18:33

Hösten, mörkret och kylan kommer inrullande o plötsligt lider jag av svår tröttma. Något som inte brukar ligga för mig, känner mig lite gnällig till och med... efter att ha forskat lite i ämnet kommer jag fram till att jag inte varit ute i friskaluften och motionerat min lekamen i den utsträckning jag borde, detta i kombination med det uslaste av kostintag. Därför skall jag nu klä om och ut o lufsa i skogen som det bergatroll min inaktivitet har förvandlat mig till. Jag saknar den vite masajen, Kaliforniens värme, de stora vågorna. Nej sluta klaga! Skrik WA WA WI WAA högt,  ut o spring nu tjockis! sedan blir det sallad full av kromosomer.

Av hyss - 20 oktober 2007 18:29

Har precis sett den sämsta allsvenska match som spelats, gåfotbollens nobelpristager är utsedda, grattis Elfsborg! Och detta en kall dag som denna. Kanske är de lite för lata eller har det ett lager späck eller så kanske värmeslingorna underkonstgräset värmer så de inte behöver springa för att få upp värmen. Hur som det var inte Halmstad utan Örebro som var på besök o fick med 3 poäng hem i denna bedrövliga tillställning.

Av hyss - 20 oktober 2007 08:44

Kallt, frost, klarblå himmel och rökkvastar ur min mun på morgonjoggen, det är inte Mojaveöknen direkt men helt ok ändå, karaktärsdanande mer än brunbrännande. Det är helt enkelt skönt. Nu sitter man då här efter en lång upptinande dusch och äter frukost. Snart dags för en promenad till dagens övningar som avslutas med matchtittning på Borås Arena; Elfsborg-Halmstad.


Av hyss - 20 oktober 2007 01:12

igen, ja det kan väl bero på att jag drack världens genom tidernas godaste espresso i min lägenhet tidigare i kväll. Fylld av engergi, lycka och koffein tog jag tag i diverse sorterande, managmentande, feng shuiande och under tiden tvättande av kläder för att sedan gå o lägga sig i tid för en gångs skull. För det vankas sovmorgon ända till 08.30 innan jag skall på min FET utbildning. Det gick väl så där, ja ni vet när man somnar till så där 45 min innan man vaknar igen o ligger o bara rullarrunt o man känner sig som sylten i en hoprulladpannkaka ungefär, så jag gick upp för lite bloggande, tömmande av diskmaskin o träningsplanerande inför morgondagens föreläsning. Kanske skulle man ta en espresso så kanske man inte behöver sova alls? Vi ses mina kära vänner, en espresso någon?

Av hyss - 19 oktober 2007 17:54

kolla in creman på de kaffet... Just nu njuter jag, återkommer...

Ovido - Quiz & Flashcards