Alla inlägg under oktober 2007

Av hyss - 18 oktober 2007 19:44

Det kom ingen kvarn så det fick bli en sväng till mitt paradis som nu är färdigt utvändigt.

Av hyss - 17 oktober 2007 17:06

Fortfarande arg o besviken men i morgon kanske det kan bli ett gladare, roligare o längre inlägg...

Av hyss - 15 oktober 2007 22:38

En bra dag på jobbet med en ok lunch, men sedan händer det som inte får hända, hade samlat mig inför avhämtandet av min nya kaffekvarn, en stor händelse som jag längat efter i två veckor och den skulle komma idag, men den hade inte kommit. Det är så jobbigt när det inte blir som man tänkt sig, jag känner mig som ett barn skulle göra på julafton om någon gammal illaluktande släkting med skeva löständer sagt att tomten inte kommer för han är sjuk... ständigt denna väntan, det är svinjobbigt jag vill ha min kvarn NU!

Av hyss - 14 oktober 2007 20:18

skall jag ta tag i det, mitt ätande men bara lite till...

det fanns lite Chèvre i kylen o honung, det är så gott även om det inte ser så delikat ut .... i morgon då fult ord skall det springas, hjälp mig genom att påminna mig

Av hyss - 14 oktober 2007 19:01

En helg som hade allt! En förtjusande fredag med gamla vänner på Lokal följt av en helt galen kväll med kidnappning rymningar samt lång prommenad och taxiresan från helvetet där jag skall försöka förklara vägen till en okänd adress för en taxichaufför som verkar begåvad som mitt gudbarn ett synnerligen smart barn på dryga tre år... Det hela blir ju inte lättare att folket på den adress jag skall till ligger o sover o tror att det är växckarklockan som ringer o snoosar mig... Tack Jocke!

Den följande dagen o den stora återföreningen, efter en hel massa kramande och en bilfärd med en nästintill punkterad bil som drar hårt åt höger o med en kontineltal chaufför som likt en sådan pratar i telefon med stora gester samtidigt som bilen drar hårt åt höger...

Väl framme vid målet för vår resa, Smådalarö gård,

genomlider vi ett traditionella mötet på fastande mage. När detta marathon möte väl är över äts det en lunch, och sedan var det dags för undertecknad att för första gången i mitt liv att gå ut på en golfbana... Jag var överlägset bäst på att slå kort och lågt. Följt av bastubad o matlagning. Det blev en 4-rätters lagad av oss tillsammans först en liten förrätt bestående av scampi, pilgrimsmusslor och lite tonfisk, följt av stekt anklever på bröd med granatäpple kompott. Till huvudrätt lammstek, koktpotatis förtjusande tranbärssås och lite primörer stekta med vitlök, salt o peppar och till sist; efterrätt en förtjusande tingest av pecannöt med pecannöt/kolasås detta sköljdes som brukligt ner med en del rött. Ja det är verkligen nyttigt. Jag behöver inte ens säga att det blev sent så den sammanlagda sovtiden de senaste två dygnen är under all kritik, precis som mathållningen avslutade min helg med en riktig tröstätning på vägen hem... nu sall det sovas tack alla för en förtjusande helg då jag även råkade fylla år...

Av hyss - 12 oktober 2007 13:18

En helg i återföreningarnas tecken, nu idag kommer jag att träffa folk från tidigt 90-tal, det blir middag med tillhörande dryck på Lokal, senare en återförening av betydligt senare härkomst för att sedan under lördag o söndag fullkomligt kommer gå i det akademiska tecknet alma mater helt enkelt. Kommer nog bli en del... kul. Rapport kommer ev även bilder.

Ryktet går om Dalarö...

Av hyss - 11 oktober 2007 22:20

Jag gjorde det igen, åkte dit bigtime, kunde inte för mitt liv låta bli.

Gjorde en mastodontsats våfflor som jag grisade i mir med sockrigsylt, fet riktig vispgrädde och så klart vaniljglass.

Vilket resulterar att jag nu sitter här med svullenbuk, o halva satsen kvar som jag vet att jag tvångsmässigt kommer grädda till frukost i morgon...

Rädda mig, snälla

Av hyss - 10 oktober 2007 18:19

Då var man ordentligt på väg, stora steg mot det nya. Nu när det börjar ta form på riktigt är det lite skräckinjagande samtidigt som det är otroligt härligt. Lite smolk i bägaren är att min AD verkar arbetsvägra. Skulle du läsa detta kan du väl höra av dig, saknar att konversera o bolla ideér med dig.

Ovido - Quiz & Flashcards