Alla inlägg under oktober 2008

Av hyss - 30 oktober 2008 12:29

Ingen stämning och inga pengar av Roy... Måste man göra allt själv? Hmpf. Har beställt ett nytt objektiv till min kamera idag i vart fall, någon måste ta sitt samhällsekonomiskaansvar och konsumera oss ur krisen.

Av hyss - 24 oktober 2008 15:05

Tänk om Roy stämmer mig för det jag just skerv...

Av hyss - 24 oktober 2008 14:53

Det är alltid skönt med perspektiv. Vi vill ha något att förhålla oss till, jämföra med, stämma av med verkligeheten. Veta att vi gör rätt helt enkelt. Då är det skönt med killar som har en referensram som ligger lite utanför, som Roy Pearson. Han har stämt sin kemtvätt på motsvarande 23 mille för ett par kostymbrallor som försvunnit. Det är inte det att bralloran är borta, utan att det på dörren till kemtvätten finns en skylt med nöjdkundgaranti. Roy är inte nöjd, och nu jävlar skall han ha pengar. Han vill bli nöjd. Det skall väl tilläggas att det var ett par dyra blå kostymbyxor som försvann. Ett par riktiga gåbortsbyxor. Kostymen kostade 80 000SEK. Nice suite man. Jag hejar på dig Roy om jag kan få en av dina 23 millar! För jag, jag är ödmjuk och nöjer mig med mindre, bara lite grand, bara det är det bästa! Till mig, hela tiden, mera och gärna nu!

Av hyss - 23 oktober 2008 10:27

Nu kommer något väldigt pretto, men jag gillar hösten med dess växlingar. Jag gör det mycket som fan. Från regn o 10 grader till dagar då det är klart o kanske 2 grader varmt. Igår var det tillochmed ett mastodont åskoväder som slog till över vår stad. Att man sedan får tillfälle att träna ute i denna härliga, omväxlnaade och alltid lika friska luft. Helt underbart. Löpning på hösten har verkligen sin charm.

Nya macbook pro är svincool och snart min...

Av hyss - 6 oktober 2008 21:46

Jag har börjat lyssna på P1. Jag har inte bestämt mig för om kanalen är helt igenom ironisk eller om folk verkligen kan ta sig själv på så stort allvar. Är man som jag och många i min generation, uppväxt med riskradion och funderat på vad som hände med de som medverkade där och även skrev manus. Nu vet jag. De har fått en hel kanal att breda ut sig i. P1. Jag älskar det. Jag kan verkligen skratta högt åt denna högst mångfacetterade och helt igenom roliga kanal. Vem behöver korkade morgonprogram i rixmorgon, P3 radio sjuhärad osv... Nej slopa all annan radio än P1 och jag kommer betala alla regeringsmedlemmars samlade licensskulder.

Mvh

Rune Bergström

Av hyss - 2 oktober 2008 20:19

Min trotjänare, mastodontdatorn from outerspace, har börjat krångla. Det verkar som en härdsmälta i reaktorn. Synd tänkte jag, men ett nytt batteri kan väl inte vara så dyrt, eller? Jo helt tydligt. Hysteriskt dyrt. Det lutar således åt ett nyköp men vad skall man då välja? PC eller MAC? 5400 eller 7200 snurrande hårddisk? Bluerayspelare eller inte? Vilken färg? Kanske rent av ha kvar den gamla som en stationär dator? Ja fan vet vad man skall ta sig till. Gå o fiska kanske?

Av hyss - 1 oktober 2008 14:26

Trots att min blogg är på nedgång verkar folk som är slavara under Luther, som under arbtestid läser bloggar att fundera över hur jag kan ha tid med sådnat på betald arbetstid??? Ja.. har man inte rast som rektor? Är man en lutheransk evighetsmaskin, slav under Atlas axlar, ifärd med en uppgift ala Sisyfos bara för att man har ett ansvarsfullt jobb? Ja så kanske det var för ett år sedan, men jag är större nu, bättre nu, ser helheten och framförallt värdet i jobbet. Det ni, det kan ni suga på.

Ovido - Quiz & Flashcards