Alla inlägg under september 2008

Av hyss - 30 september 2008 14:50

Och inte hinner man blogga, men det skall bli bot och bättring. Snart, det är säkert. Jag lovar, på heder och samvete, skall bara fiska lite till... Höstgäddor är stora och hungriga.

Av hyss - 25 september 2008 20:56

Jag har av någon anledning suttit och kollat idol... Hur kan vissa gå vidare? Varför fick ingen homosexuellsame gå vidare, det är väl den enda minoritet som inte var representerad bland dessa samhallidoler

Av hyss - 9 september 2008 20:09

Då är det således dags att lämna denna märkliga stad. Jag kommer med stor säkerhet att återvända. Dock bara under 2-3 dagar, på genomresa. Kanske när man är i LA, hyra sig en fet bil och rulla genom öknen för några dagar av Sodom och Gomorra. Nästa inlägg kommer troligtvis att skrivas från hemmaplan, men först. En riktigt fet Buffét, med extra allt.

Av hyss - 9 september 2008 01:48

Sitter på mitt rum och stuvar ner saker omsorgsfullt i min väska, det är mycket som skall få plats i den. AC bullrar och jag lyssnar på sommara i P1 på iPoden. Plötsligt lyses mitt rum upp. Fyrverkerier tänker jag.  De kommer regelbundet. Jag har gardinerna fördragna på grund av den starka solen som jag snart skall ut i, lite sol på min kropp och lite simning i poolen. Märkligt långt fyrverkeri tänker jag och går fram till fönstret, det haglar, tokhaglar. Himlen är svart och det bara blixtrar, haglar och regnar. Tokigt här som det var helt klart och 39 garder precis nyss. Vad skall jag nu hitta på då? Är det kanske syndafloden som kommer och skall rensa upp i detta Sodom och Gomorra. Hoppas bara att jag är Lot då, jag måste ju hem.

Av hyss - 8 september 2008 23:05

Las Vegas är som ett spädbarn, eller ett litet, litet blöjbarn. Ett sådant där man lånar, antingen av nära vänner när man är på middag eller av släktingar på kalas. De är ganska gulliga då de inte har gjort ner sig och luktar illa, eller om de inte skriker koleriskt. Man kan hålla dem så där lite lagom medans de är rumsrena, luktar gott och jollrar lite gulligt. Precis så där är Vegas i kanske 3 dagar, roligt spännande nytt, pulserande, stort, vulgärt. Just nu stinker det, står inte ut med 40gradig, torr värme längre. Det är inte konstigt att amerikanerna bara är nere över två dagar. Då tröttnar man inte. Nu är det 24 timmar till min hemresa börjar. Det skall bli skönt att komma hem, jag längtar så.

Av hyss - 7 september 2008 11:44

Är det här på hotellet. Vilka atleter! Det är roligt med sådana här, ja fritidsgårdsaktiviteter som tar sig själva på stort allvar tex dart, boule och innebandy. Nu råkar det vara dart som avgörs här och vi möter dem  hissen, korridorer och lite var stans. Det som verkar utmärkande för en bra dartspelare är låg tyngdpunkt, gärna fetma som väller över byxlinningen och ner på halva låren. Det är nämligen viktigt för att man skall stå stadigt, även efter ett par gallon öl, som inte verkar dopingklassat i denna sport. De riktigt hängivna äter också av den specialkost som serveras i anslutning till spelplanerna/tävlingsarenan. Det kan närmast beskrivas som sjukt. Tänk er den svenska korvgubben med en låda på magen, ta den korvlådan, sätt den på en diet av tillväxthormon,tjernobylstrålning och en gynnsam växthuseffekt och fram kommer en korvlåda av monumentalformat som kan servera hotdogs i storleken av megamonsterfalukorvar serverade i muterad barkisar som korvbröd. Detta slukar de Ignatius J Reily liknadne kmobattanterna gladeligen i sig, två itaget. Äter de så här mycket i vanliga fall eller är detta en del av psykkriget? Jag skojar inte om jag uppskattar (om det nu är rätt ord) korvarnas vikt till ca kilot. De är bisarra, men vad gör man inte för sporten. Vågar inte bifoga bild då man inte riktigt vet vad dessa atleter tar sig för om de blir uppretade/störda i sin uppladdning av en blixtflash. Det ligger som bekant lite tyngd bakom dessa killar och försöker man springa ifrån dem kan de lätt sätta en pil i ens Bullseye...

Av hyss - 5 september 2008 09:28

Av hyss - 3 september 2008 20:41

Ovido - Quiz & Flashcards