Alla inlägg den 3 september 2008

Av hyss - 3 september 2008 20:41

Av hyss - 3 september 2008 16:31

Bufféfrukost renderade i magont, mättnad och spännbuk. Undra om det leder till väderspänningar under konferensen, hur skall min magmun reagera på detta tryck? Men det var gott, riktigt gott. Funderar på om transfetter, som har en konserverande verkan på mat, har samma på mättnadskänslan? En kul detalj, de hade en skylt där det stod: eat well, get lucky... den kan man fundera på.

Av hyss - 3 september 2008 14:20

Nu har jag beslutat mig. Efter några dagar här, en del velande med, sömn och kanske för mkt shopping fick jag följande briljanta idé. Idag börja konferenserna, inga mer ökenvandringar till fiskeafförer långt ute i öknen eller springande längst the Strip för att hitta roliga affärer, nej lungt stillasittande i lokaler och bara lyssna och lära. Ungefär som en orm. Om jag äter en sjuhelvetes buffé idag kanske jag inte behöver äta mer om jag bara skall sitta still på en ganska kall plats, jag menar min metabolism borde gå ner. Ormens gör ju det, och ormen är ett av de älsta djuren i världen, även ett av de klokaste. Den som inte tror mig kolla in bibeln, survival of the fittest liksom. Även om jag inte har ambitionen att ha råttor, grodor eller fåglar i min mat. Tror jag det kan lyckas. Och vad tid man sparar in.

Ovido - Quiz & Flashcards