Alla inlägg under maj 2008

Av hyss - 29 maj 2008 13:03

Har tillbringat nästan en vecka på landet utan internet, telefon nyheter och nästan helt mobilfritt. Det har varit helt igenom fantastiskt. Nu är jag helt utvilad, laddad, på gång, redo att... ja vad då? Jo managmenta allt som jag försakat under veckan samt förbereda mig för att bli löneslav, igen. Detta var bara ett livstecken, precis i stil med det jag fick av Hebbe. Skönt att du är tillbaka. Jag har saknat dig. Det kommer mera...

Av hyss - 22 maj 2008 10:55

Jag saknar dig! Vart har du tagit vägen? Hur kan du lämna mig så ensam utan att ge mig en förklaring? Det är taskigt som fan. Kom tillbaka nu.

Av hyss - 22 maj 2008 10:37

Funderade på vad det kunde vara. Det var något med lukten i luften. Är det hägg eller syren? Kanske båda. Det är slutet av maj. Fint väder och jag känner ingen stress, jag är herre ver min egen tid. Fan va gött! Då slog det mig, det är första året på evigheter jag inte är inne i skolvärlden vid denna tid på året, med allt vad betygshets, avslutningsfixningar, strssade elever, än mer stressade lärare och föräldra som undrar över avslutningen, när skolan börjar igen, hur många som har sökt till hösten, meritvärden, konstigt satta betyg osv. Ja jag skall snart in i den världen igen men det är ett tag kvar så jag passar på att njuta genom att ta lite semester och försvinna ett tag. Tänker fly till mitt paradis för lite hantverk, fiske och kanske lite löpning o bad också under att par dagar. Ha det förtjusande, det tänker jag ha!

Av hyss - 19 maj 2008 09:51

Under den mycket framgångsrika fiskehelgen förlorade jag min vän, hybrisdraget. Detta gladde en del tex gäddor och fiskefdkamrater, men jag kan tala om att jag låtit beställa en hel massa nya hybrisdrag med denna färgkombo, så det så! Gäddor och tävlingskamrater, varen beredde!

Av hyss - 18 maj 2008 19:53

Vilken fantastisk helg. Fiske, god mat, gott att dricka och underbart sällskap av mina fiskevänner Pär och Jolo. Jolo briljerade med en Abborre som gjorde både mig och Pär gröna likt gäddor i synen, när han efter ca 45 sek av fiske landar en abborre någonstans i trakten kring kilot... Hur toppar man det? Ja det är bara att ligga i och efter 10 timmar av fiske, en orgie av napp, glädje, fiskslem och fika var det dags att summera. Vem stod som totalsegrar om inte jag. Vi tävlade i följande grenar:

Första fisk, gick till mig

Största fisk, gick till Jolo

Flest antal arter, gick till mig 3 st. Gädda, abborre och mört

Flest antal fiskar, gick till mig med 6 gäddor 1 abborr och en mört.

Totalt 13 gäddor, 2 abborrar och en mört. Ett mycket bra facit

Av hyss - 17 maj 2008 11:41

Det är trafikkaos i min annars så förtjuande stad. En 10m hög staty av Pinocchio har infunnit sig och nu är hela staden avstängd för någon form av invigning eller happening av något slag. Vid midnatt sköts det fyrverkerier i sådan omfattning att drygt hälften av stadens hundar måste ha dött  i slaganfall och vår oekonomiskeförsvarschef att trycka på rödaknappen pga ryssen kommer. Vilken härlig stad att bo i. Undra hur det går med simanläggningen?

Av hyss - 16 maj 2008 23:04

Så skall min ställning vara efter midnatt. Stolt skall jag se min blogg besökas av massorna, ty här finnes både det ena och det andra. Allt för att behaga er, kära läsare.

Ovido - Quiz & Flashcards