Alla inlägg den 8 maj 2008

Av hyss - 8 maj 2008 15:07

Är helt igenom förtjusande och förvånande. Jag har allt som ofta beklagat mig över dess seghet, inkompetens, gråamänniskor och allmänna tråkighet.

Döm då av min förvåning när jag idag var hos skatteverket för att se om de fått in min ändring för företaget som skickades via brev till dem i måndags. Ja jag skall vara ärlig och säga det var ett infall av ironi och att kunna spy lite galla på gråa människor en solig dag, stackars byråkraterna har faktiskt nära 5 miljoner deklarationer att ta hand om. Jag möts av en trevlig, glad och alert männsika bakom disken som gensat hjälper mig. Hon ler lite snett och säger att de kanske inte har hunnit fatta något beslut i ärendet, det är faktiskt inte så länge sedan jag skickade ändringen. När hon knappat lite på sin dator får hon fram att beslut är taget, snabbt och korrekt. Jag blir stum, vad skall man nu ta sig för, man kan inte vara elak mot männsikor som gör bra saker för en. jag fick helt enkelt krypa till korset, bjuda på ett leende ta med det nya beslutet hem och gladeligen betala in de nya skattebeloppet. Stoppa mig någon, jag börjar låta som Mona Sahlin...

Ovido - Quiz & Flashcards