Alla inlägg under juli 2008

Av hyss - 31 juli 2008 14:51

Lösningen på värmeböljan är att hångla med kylklampar under natten. Att jag inte kommit på det tidigare... Efter en natt med ok sömn har jag haft en hyfsat produktiv dag. Lönen för det karaktärdanande jobbet de senaste dagarna blir grillkväll med vänner och en helg full med fiske. I helgen skall de stora upp. Värmen bör ha trängt ner de stora i de få djuphålor som finns i sjön. Och massa fisk på liten yta verkar ju i vart fall som upplagt för bra fiske. ja vi får väl se på söndag. Trevlig helg

Av hyss - 29 juli 2008 21:51

Idag när vi cyklade slog en doft emot oss som var underbar, hallon, solmogna, varma hallon. Då blir man glad.

Av hyss - 29 juli 2008 20:42

Nu är lättinglivet över. Glassiga dager med måttlig fysisk aktivitet, abnorma kaloriintag har satt sina spår. Jag är en tyngre variant av mig själv, en större människa och inte i en positiv bemärkelse. Som om inte detta skulle vara nog tror jag att jag är besatt av fiske. Kan knappt tänka på annat än hur jag skall lura de stora ur djupen, jo något annat tänker jag allt på.

Nu skall det dock bli bot och bättring. Jag startade idag, en halvtimmas simning i öppet vatten och sedan ett 2 timmars cykelpass. Jag stålsatte mig när jag kom hem och beställde inte hem någon mat utan gjorde mig en proteinrik, god och närande omelett samt drack egenhändigt gjord juice bestående av nektarin, apelsin och ingefära.

I morgon är en annan dag, håll tummarna!

Av hyss - 28 juli 2008 17:48

Det är varmt i min lägenhet, fruktansvärt varmt. Forskarna i Umeå har konstaterat att Sverige har en fruktansvärt dålig förberedelse vid värmeböljor. Jag kan inte annat än att hålla med. För att rädda mitt liv har jag bokat tvättstugan från i kväll och framåt. Jag skall flytta dit. Där är det svalt, skönt och framförallt sovbart.

Av hyss - 26 juli 2008 09:09

Och som bekant den som väntar på något gott... Får nu lön för mödan. Receptet på sommar: 2-3 flaskor Jacob´s Creek Shiraz Rosé, vintage 2007, kylda till rimfrost, Crostini samt tapenade med chili... och någon/några man tycker om. Just like heaven.

Förlåt Flix men jag dricker aldrig, aldrig whiskey, bara skotsk whisky från Islay.

http://www.youtube.com/watch?v=ORc5Td_T6og
Av hyss - 15 juli 2008 09:57

Precis som de som inte läser min blogg har jag semester. Till er som läser den. Fortsätt gäran med det, ni kommer vinna på det. Jag lovar.

Av hyss - 7 juli 2008 19:00

Så här låter den dennotativa betydelsen av ordet: Evolution i biologisk mening är den process varigenom levande organismer förändras från en form till en annan. Evolutionsteorin beskriver hur ärftliga egenskaper i en population förändras från generation till generation. Evolution är ursprunget till den stora variation som finns i den biologiska världen: de nu förekommande arterna är alla besläktade genom ett gemensamt ursprung, och med tiden utvecklas nya arter från de existerande genom artbildning, en produkt av små successiva förändringar över stora tidsrymder.

Har djur med små små hjärnor svårare för evolutionen eller skiter de helt enkelt i den? Har för mig att man gör enkla genexpriment med bananflugor som inte kan anses som de mest intellektuella varelserna på jorden i skollabratorier men men, nu till min teori som ev kan ge mig Nobelpris.

Även solen har sina fläckar, så även mitt lantligtbelägna paradis. Knott och mygg. Vad jag vet har dessa djur funnits sedan urminnestider, utan att överdriva, till och med i Lost world, Jurrassic park spelar väl gener från dessa varelser en avgörande roll?

Dessa onämnbart irriterande... saker, knotten och myggen, behöver suga blod för att föröka sig osv. De har bevisligen funnits som art längre än människor, en mygga eller ett knott lever betydligt kortare än en människa, dvs en mygg/knott generation går svinfort, kanske är en människogeneration ca 240 mygg/knottgenerationer. Bör då inte myggen och knotten lärt sig att det är dumt och dåligt att suga blod från människor? Jag menar hur många överlever en blodstöld från en människa? 1%? Jag menar, de utrotar sig själva, irriterar oss människor. Kan vi inte bara sluta fred? Fortsätt suga blod från djur och var mat åt fåglar men lämna mig i fred nu för annars! Eller kan man inte bara mata in en varningsgen för oss människor? Hur många fåglar äter getingar, bin och humlor? De lär sig.

För övrigt, min far är riktigt duktig på att träna, bara han vill och blir motiverad! Kör på!

Av hyss - 1 juli 2008 11:36

Idag har jag varit och handlat skor med min far. Den forne storlöparen skall nu åter börja träna. Efter en stund på fotriktigtslöpband såg man att det fanns där, löpsteget som förr om åren tagit honom fram till stordåd både på löparbanor och motionslopp, han ville verklligen ta ut sitt löpsteg ordentligt. Vi skall börja lugnt, i morgon kväll, i Od.

Ovido - Quiz & Flashcards