Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av hyss - 7 oktober 2007 18:03

Jag har gjort det igen, köpt en för stor påse godis om man skall uttrycka det milt. När jag gjorde min söndagsmatinhandling gick jag förbi den där lockande väggen med massor av godis. Kunde inte låta bli o med omsorg lade jag ned åtminstone 6 min för att få en påse med minst lika många hg godis. Nu sitter/ligger jag i soffan o har ont i magen o bara några bitar kvar o ställer mig frågan. Varför? Då inte varför jag köpte eller åt upp, utan om jag nu lägger ner en hel del tid att välja ut den perfekta blandningen, varför blir det då alltid kvar godis man tycker mindre om? Har man glömt att man inte gillar dem lika mkt? Jag var helt säker på att min kombination av sötsaker var i klass för ett nobelpris i godisblandning men ändå liksom... Är det sockret som ger en denna sjukdom? I såfall är det illa ställt med mig men bara för att vara på säkra sidan tänker jag bara köpa en sort nästa gång.

Av hyss - 7 oktober 2007 10:39

Hur kan jag levat så länge utan denna dryck? Nu är det otänkbart att starta en dag utan en kopp dubbel espresso. Snart, mycket snart, kommer espresson smaka ännu bättre då jag råkar veta att det är på väg en kaffekvarn till mitt kök, en stilig pjäjs.

Välkomna på Espresso

Ovido - Quiz & Flashcards