Alla inlägg den 11 april 2008

Av hyss - 11 april 2008 13:21

Är i den kungliga huudstaden. På vägen dit kör man på fina vägar, breda vägar, torra vägar och det är sol. Då kan det gå fort. En dålig ska med att köra för fort är att man får betala pengar om någon kommer på en, och denna någon är farbrorpolisen. En del av sträckan Borås - Stockhom är den mellan Linköping och Norrköping. Där finns Sveriges bästa trafikpoliser. De nitar fartsyndare i en sällan skådad ström. De är likt duktiga fiskare. De har sina favoritställen. Jag menar tvåfiligt, 90sträcka strax efter 110. Där står de! Och de får napp på napp på napp. Tur för mig åkte två personer som körede precis före mig fast. Vi två tillfällen. Tror inte jag skall fresta lyckan så mycket mer.

Bakslag kommer dock alltid, skulle hyra film igår. Gick runt i filmuthyrningsetablisemanget och fastnade för Zodiac killer. Vilken jag uppenbarligen förväxlade med filmen Zodiac...  Det mest positiva att säga om denna film var sällskapet och att det är den näst sämsta filmen i filmhistorien. Var faktiskt på snudd att slå Iron Eagle.

Nu är det dags för en gammal klassik löprunda i ett vårsoligt Stockholm.

Ovido - Quiz & Flashcards