Alla inlägg den 8 december 2007

Av hyss - 8 december 2007 13:19

Den tänkta rubriken var följande: Ibland går P Hyss på gatorna som en vanlig människa, men så blev det inte...

Denna helg har jag inget inplanerat eller mer sanningsenligt nästan inget inplanerat, ett kort möte i gbg i morgon. I övrigt är denna helg fri för mig att disponera precis som jag vill. Planen såg ut som följer, gå upp i hyfsad tid, äta en god frukost utan stress, städa lägenheten samt tvätta. När detta var klart skulle jag likt en vanlig helgfirande Svensson ta mig ner på stan för lite inköp av julklappar o dyl kanske träffa lite vänner som man inte sett sedan... ja jättelänge samt fika lite.

Väl nere på stan... Ja min ambition detta år var ju att pynta till det, ge vika för det där julmyset, begrava min Grinchen personlighet. Allt började ju så bra med adventssjärnor o levande julblommor i köket osv jag genomled verkligen två genomspelningar av triads tänd ett ljus som min gode vän spelade för mig i sin nya bil, han älskar den(både bilen o låten)...

Väl nere på stan var det ja, trängsel, långsamma, aningen rundlagda männsikor som tar upp plats, de snoras o skriks från både barn o vuxna, omöjligt att röra sig i affärerna.

Hur orkar folk? Grinchen kom tillbaka, jag hoppade över fikat o nu sitter jag här med en kopp espresso o funderar på att ta ned advenststjärnorna.

Ovido - Quiz & Flashcards