Alla inlägg den 23 december 2007

Av hyss - 23 december 2007 21:12

Fy för den lede! Får man ofta lust att utbrista i denna helt igenom sjuka trafik som nu råder på våra vägar. Vad ända in i glödheta varmt ställe har folk att göra på vägarna? Jag är verkligen inte förvånad över att det blir olyckor när varenda männsika som inte kört bil sedan förra julen skall ut på vägarna igen... trots att de borde slutat att köra bil vid högertrafikomläggningen. Jag menar, rent logiskt, desto fortare du kör, ju mindre tid på vägen, desto mindre risk att råka ut för en trafikolycka. Logiskt. Så gör nu alla i jultrafiken en tjänst o tryck lite mer på gasen så det flyter i trafiken så fler kan fira jul! 90 på 90-väg en mänsklig rättighet!

Av hyss - 23 december 2007 03:14

Efter en kväll som inte blev vad den var tänkt att bli, sitter man nu här hostandes med en kopp te o undrar varför det skall vara så svårt att sova. Beror det på den kopp hasselnötskaffe som dracks lite sent på kvällen? Sena koffeinintag har inte tidigare haft den inverkan på mig så den förklaringen får jag nog slå ur hågen. Hur är det med Chili, denna underbara krydda som jag överdoserar iochmed mitt sjukdomstillstånd tillsammans med vitlök och ingefära? Har idag bjudit på min chilisill samt gjort chilitryffel (tryfflar?) Hur jag än googlar kan jag inte hitta något om vakenhet o chili. Nej det beror kanske på saknaden av en speciell vän som jag har haft väldigt osynkad kontakt med senasste tiden. Får bli bot och bättring på den fronten. Nu skall jag göra ett nytt försök med sömnen, tröttman kan ju som bekant komma hit på besök ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards