Alla inlägg den 2 december 2007

Av hyss - 2 december 2007 18:51

Knappt hade man lagt ner bloggskrivandet för att gå ut i köket, mitt trygga kök där inget annat än god mat kan göras... trodde jag min idiot. Vad är väl husbyggsverkytg mot japanska sylvassa kockknivar tappade från höft höjd? Ta hit the driller killer och the toolbox murderer, jag tar dem lätt med min kockkniv! Det blöder som fult ord, men snittet är fint så det blir nog inget ärr...

Av hyss - 2 december 2007 18:04

I helgen har jag gjort det igen, ägnat tid åt sommarhuset. Idag tänkte jag på hur farligt det är att bygga hus. Allt som har med husbygge att göra är antingen tungt, hårt, vasst eller hållbart. De mesta innehåller alla ingredienser. Sedan finns det faktiskt undantag, lite mer lömska saker som tex isolering, det verkar mjukt o gosigt till en början men visar sig vara lömskt som fan, kliar o svider. Kan inte hjälpa det men tänkte rätt mkt på en del filmer från sent 70-tal Driller Killer anno 1979 samt Toolbox murders från 1978. Man behöver ju inte vara Einstein för att räkna ut hur folk mördas i dessa filmer. Tanken på dessa filmer gjorde inte att mitt arbete idag gick lättare när jag skulle traktera sticksågen med kommentarer i stil med håll inte klingan mot träet när du startar då kan det hoppa till hahah mmm kul 5 cm från aortan... Ja nu visade det ju sig att jag har hela min kropp i en bit i vart fall även om mina händer har en del blåsor o banne mig om jag inte redan har fått ta ut två stickor ur vänster tumme...

Ovido - Quiz & Flashcards