Alla inlägg under mars 2008

Av hyss - 5 mars 2008 22:04

Här kommer jag, porrmustaschensförlovade land skall få besök av en knappt fjunig svensk simtränare. Skall bli roligt att snacka med simvärldens Peter Antoine mellan tuggorna på feta bratwurstar, knödel och apfelstrudel. Jag är övertygad att det är något med deras kosthållning som gör deras behårade kroppar så intensiva. De luktar, de är håriga, lätt överviktiga och bleka. En tysk favoriträtt som för mig var helt obekant är rätten Leberkäse eller som i sydligare delar av tysklan fleischkäse. Fritt översatt leverost eller fläskost, mumma! Detta intagest bäst med några stadiga weissbier.

Detta leder ohjälpligt fram till min uppenbarelse i tyskland, den kommer gå helt i sturm und drang. Jag ser mig själv som Den unge Werther, med långt vågit hår, hatt och öppen skjorta med Schillerkrage, förhoppningsvis är våren kommen i Tyskland, det blir så kallt om mitt ickehåriga bröst annars... Den som lever får se fortsättningen. Jag skall här lägga ut bilder på tyskar på måndag.

Av hyss - 4 mars 2008 20:15

men den som söker den skall finna. Och detta är svinbra, så det så

Av hyss - 4 mars 2008 18:39

Ja vad säger man... 84 år ung, all publicitet är kanske godpublicitet.

Av hyss - 4 mars 2008 11:32

Det är så svårt det här med dagar när man bestämmer över sin egen tid, då kandet vara måndag på en tisdag, faktiskt.

Av hyss - 4 mars 2008 10:30

Solen skiner, det är lite över 0 och klarblå himmel. Frukost med espresso färskpressad apelsinjuice efter en light joggingtur i morse. Nu är jag extremt sugen på att ut och cykla en sväng, racer hjul att låna ut någon?

Av hyss - 3 mars 2008 21:43

Det är ingen bra kombination att köra bil och vara trött. Det är ganska otäckt faktiskt. Jag lovar här och nu att jag inte skall köra bil när jag är trött någonsin, aldrig.

Det är något underbart med ställen som ligger lite lantligt. Så där så det inte är en massa gatlyktor o annat som lyser upp runt i kring. Då kan man verkligen se stjärnorna ordentligt, framför allt Orions bälte, det är min favorit bland stjärnbilder.

Av hyss - 1 mars 2008 07:14

Efter dagar av hårt jobb i min anletes svett kände jag mig tvingad att varava ner lite. Min gode vän Martin har nu komit hem från Egypten där han varit de sensate året. Det har satt sina spår, och då inte enbart i en solbränna utan han har verkligen annamat förhållningssättet "inshallah" på nästan irriterande vis. Han kommer säkert anpassa sig och mig till detta förhållningssätt. Efter en lögning och lunchning av rang bar det av till den kungligahuvudstaden. Jag förstår inte vad alla Al gore anhängare håller på med? Har ni inte förbjudit långtradare som transportmedel ännu? Hur kan de få fortsätta köra lngsamt o spy ut avgaser i vår förr så fina natur o sinka oss andra vanliga bilister som har viktiga saker att göra när vi kommer fram? I mitt fall att njuta på en lantligt belägen herrgård, som alltid en fantastisk service. Jag hade herrgården nästan för mig själv torsdag-fredag. Inget inplanerat före kl 15 på fredag så det blev bilkörning, frukostätning och löpning i den fina omgivningen. Nu skall de bli lite mer löpning, frisk luft i mina lungor!

Ovido - Quiz & Flashcards