Alla inlägg den 24 mars 2008

Av hyss - 24 mars 2008 14:41

Under min tid som triathlet undet mitten av 90-talet hade jag en träningskompis som var... Nytänkande, han tränade mkt. Kanske inte alltid smartast, men han tränade och han var inte vek. Jag kom att tänka på honom igår. Han myntade nämligen ett numera klassiskt citat "Det är ok att simma med våtdräkt soliga dagar i mars" ja eller hur... I söndags var det omöjligt om man inte var isbrytare. Vart tog värmen och växthuseffekten vägen? Det var i vart fall möjligt att simma i mars förr i världen.

Av hyss - 24 mars 2008 11:53

Fettet i mina fettceller och jag för en kamp. Jag vill ha ut fettet ut ur mina fettceller så jag kan förbränna det, och bli av med det. Fettet däremot vill vara kvar, isolera och omsluta mig i någon vit, mjuk oformelig massa. Tre dagar på raken har jag nu försökt att betvinga fettet i min kropp i någon form av överdosering av distansdträning . Hoppas detta har stressat mina celler ordentligt.  Jag tror bestämt att det är de Holländska transfetterna ( Hellberg, detta är konstgjort, dåligt fett, inte ett HBT-skämt på falköpingsmål;-))som korkar igen flödet.  Åt någon konstig våffla, samt en bajskorvsliknande sak i en fralla när jag var där, tror det var Jop som snärjde mig. Det är så det kan gå när man är svag i själen. Till råga på allt sålde de ut Toblerone  på flygplatsen, tydligen 100-årsjubileum. 1,2 kg liksom, kostade kanppt något, då kan man väl inte låta bli?  Men nu skall det bli bättring! In med det goda ut med det onda!

Ovido - Quiz & Flashcards