Alla inlägg under september 2007

Av hyss - 13 september 2007 07:23

Det är så lätt att man glömmer när man har det bra i solen, här är saker som jag inte för mitt liv kan förstå att jag glömt bort at jag saknat:

Brieost

Magnificosalami

min Espressomaskin o dess kaffe

min säng

den klara härliga höstluften

mina vänner hemma

mina huvudstadsresor

mina simmare

min bil

min dusch (härligt med riktigt tryck)

Av hyss - 12 september 2007 17:33

Efter att ha varit på resande fot i si så där 28 timmar är jag nu i min lägenhet igen, för första gången på två veckor, o jag är trött.

Inte för att man skall klaga på sina med männsikor men under den långa flighten, där det skulle sovas, satt jag jämte en hårig man som var marinsoldat o envisades med att prata hela tiden. Han var liksom jag klädd i T-shirt då det var varmt, han måste ha lidit mer eftersom han hade ett eget underställ på sig. Hur som, jag satt o spände mig det värsta jag kunde för att inte komma åt de håriga armarna vilket resulterade i en öm rygg. Någon som vill massera? Annars gick det otroligt smärtfritt med allt, trots att det var den 11/9 o flygning från USA. Inte en dollar i övervikt fick jag betala, ingen sjukt rigorös säkerhetskontroll utan sann karlifornisksurfanda, skönt.

Det skall det också bli att sova i min säng i natt, en av de få saker jag faktiskt saknade, när vi gick på starnden o undrade varför man skulle lämna ett soligt o behagligt San Diego mot ett höstsverige...

Av hyss - 11 september 2007 13:55

Klockan ringer i ett försök att ställa om til en något mer svensk tid, för att jag inte skall lida så av Jetlag, jag gör annars det när jag flyger österut. När jag sedan börjar skumma över om det lagts ut något nytt på internet så möts jag av idel tråkigheter. En som var med här i USA o åkte hem någon dag tidigare var 14 timmar sen hem efter att ett plan blivit inställt, på http://colting.bloggagratis.se/ kan ni ju kolla hur det gick för den flygningen o jag tror inte att det underlättar att det är den 11/9 o att Usama skall hålla något sorts tal... Ja ja på med tålamodet o grisjobba.

Det blir ingen löpning, det är för mörkt, kallt o lite mkt packningsadmin.

Wa wa wi waa som min gode vän hade utryckt det, nu kör vi en ny dag som startar 04.00

Av hyss - 11 september 2007 03:24

Allt går ju inte som beräknat så jag är fortfarande hungrig o pillar runt lite på nätet o på den egna datorn, bland alla nya foton. Henke o jag älskar admin, USA och solen. Solen verkar dock inte gilla oss längre då den bränner oss röda till oigenkännlighet. Detta är i vart fall ett kort som får med allt utom mig.

Av hyss - 11 september 2007 02:42

Så, då har man gjort sitt i stillahavet för denna gång, efter ihärdigt letande o webbsökande måste jag se dagens stora mission som nedlagt, In and Out Burger ligger förlångt bort o man vill ju inte bli en Ignatius. Henke snackade in mig i en fälla där vi skall ut o äta på riktig restaurang i kväll i stället. Det lär väl bli lite si o så med frukost i morgon. Det är dags för flygplatser o flygplan igen, men det är först i morgon nu laddar vi med lite internet o duschning inna vi skall ut på PB för att dinera o se solen trilla ner i havet (det går svinforthär)

Jag har en ambition att vi skall springa i morgon bitti inna vi tar taxin dvs i mörkret vid 04.00 Risken finns dock att man snubblar över de folk som ligger o sover på stranden... ja ja vi får se nu är det i vart fall dusch o fixning inför kvällens bravader. Snart är jag hemma, hur konstigt det än låter längtar jag lite.

Av hyss - 10 september 2007 21:03

Ignatius J. Reilly...

Av hyss - 10 september 2007 18:08

En timmas löpning barfota på stranden i 24 gradig värme, en lätt bris från stillahavet, vågor som bryter o en form på uppgående, kan det bli härligare?

Sitter nu o sippar på en stark kopp kaffe från starbucks, äter en chiabatta med kalkon o är rätt nöjd med livet, funderar på att lägga ihop denna maskin o ner o bada igen, har ett mission idag, måste ha ett sista sjukt USAmålmat innan det är dags, måste till In and Out Burger o äta mig proppmätt... Har blivit något som jag aldrig trodde jag skulle bli... surfare, har handlat en del kläder här efter att ha blivit utskrattad o uttittad när man likt en ljusrosa mobydick entrade stranden i ett par enligt mig helt ok speedos... men men nu sitter man här likt en 18-åring i ett par Billabong med häng...

Av hyss - 10 september 2007 15:23

Klockan ringer 05.30 lokal tid, dags att börja omställningen till svensk aktivitet, men inte riktigt ännu först en löptur, barfota på stranden följt av lite vågbad i stillahavet. Surf´s up!

Ovido - Quiz & Flashcards