Alla inlägg den 28 september 2007

Av hyss - 28 september 2007 20:45

Det har varit tyst ett tag nu, det är för att använda ett känt citat mycket nu. Förändringar både här o där. Efter gårdagskvällen känner jag mig ensamara än på länge, så jag gjorde vad varje man bör göra då och då. Drog på mig jobbarbrallorna drog till Butterhill o skruvade upp lite masonit i taket, o svor som fan, mest använda ordet idag var jävlajävelkuk följt av det jag ville förbanna, allt från skruv till skruvdragare, damm o nysningar. Jag är verkligen sveriges uslaste snickare men jag vägrar erkänna det trots att det blir hur tydligt som helst när man jobbar nära sveriges bästa snickare o man hoppas att man någon gång skall göra något snabbare o bättre än han, trodde mig ha chansen idag då grenen var skruvdragning, hur svårt kan det vara?!?! men tji fick jag o i morgon är det spikning o inte vilken spikning som helst utan spikning  där spikarna skall slås i över huvudhöjd. Jag kommer ha svinont i mina axlar. Någon som vill massera mig i morgon? Nu skall jag o mina otroliga Fristadworkingclassherobrallor till Coop o handla snålgodis, inte för att det är gott utan för vi arbetare gör det. lägg märke till allt damm i luften o min otroligt vänliga blick mot masonitskivan som skall skruvas i väggen, det går bra nu...

Ovido - Quiz & Flashcards