Alla inlägg den 24 januari 2008

Av hyss - 24 januari 2008 10:30

Sent om natten har jag besök i mitt sovrum, det är Herr Ahlgren som kommer in i mitt sovgemak. Tassandes på tå,  hans monockel blänker i månljuset, han har ställt ifrån sig sin käpp med silverkrycka precis vid dörrkarmen. Jag hör honom genom sömnen, men kan inget göra. Ligger still som en levande död. Han ler, han vet att han har mig i sitt grepp och jag har varit en riktig guldgruva för honom den sista tiden. Han kommer för att skörda. Herr Ahlgren har nämligen hittat den perfekta Läkerol Gianttryckpressen i världen. Den råkar befinna sig mellan min näsa och gom. Jag trodde under lång tid att det var snor eller slem men vet nu med bestämdhet att jag utnyttjas nattetid som läkerolmaskin. Reseterna efter nattpasset måste jag ägna timmar åt att på de mest äckliga vis harkla, hosta och snyta ur min lekamen. Jag tror nattens skörd var dålig för jag gillrade en fälla, tog nämligen nässpray i förebyggande syfte innan läggning igår vilket resulterade i en klenare skörd för Herr Ahlgern. Hoppas han har lämnat mig ifred nu...

Ovido - Quiz & Flashcards