Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av hyss - 14 augusti 2008 10:27

Jag kan inte för mitt liv, hur jag än försöker, förstå svenskdamlagsidrott.

Kanske är det minnesbilderna från min studietid i Karlstad där jag som motionär höll på med triathlon. Jag var ute på ett löppass som skulle avslutas med intervaller runt sundstatjärn. Där hade damlandslaget i fotboll coopers test, eller liknande. De skulle i vart fall springa max ett antal varv runt sjön. Bara det att de hade vätskestationer. Arbetstiden är någonstans mellan 9-15 min beroende på fysisk status. Bra tränat. Jag har även svårt att förstå hur fotboll kan vara så likt flipper. Det kan väl inte bara bero på att de inte tjänar lika myket som fotbollsherrarnaherrarna men dubbelt så mycket som Lassi Karonen?  Nu har tyska damerna dragit igång stora psykkriget. Enligt initierade källor har de sagt till vårt svenska damlandslag att de kan åka hem på lördag, och att svenskoran inte kan vinna. Vilket krig! Håll i hatten alla ni i Georgien, det är inte alls synd om er. Inte i jämförelse med de svenskadamlandslagets lidande både fysiskt o psykiskt. Det är jobbigt med idrott! Ta sedan det tuffa handbollslandslaget, tuffingarna som förlorat alla matcher hittills. Nu tar det till tyska knep o säger att de skall "Krossa Tyskland" stackars tyskorna de är säkert jätte rädda.

Ovido - Quiz & Flashcards