Alla inlägg under juni 2008

Av hyss - 3 juni 2008 08:49

I lördags stod jag i kön på 7 eleven för att köpa en kopp kaffe. Klockan var väl ca 23. In kommer en rundhyllt dam i 45-årsåldern som med sluddrig fylleröst frågar om hon kan få gå före, hon har nämligen en taxi stående utanför. Snäll, harmonisk och trevlig som man av naturen är, låter jag henne självklart gå före och göra sitt ärende. Hon häver ur sig att hon vill ha extra långa gula blend eller liknande, det finns inte så hon får nöja sig med lagom långa gula blend. dags för betalning och kvinnan har supit bort sin finmotorik vilket resulterar i ett konfettiregn i 7 eleven av skrynkliga 20-lappar, kvitton och en och annan hundralapp. Bråttom som hon har och stressad som hon är rafsar hon i hop sin egendom och betalar, dricksar kassören och sticker till mig en 20:a och sluddrar fram något jag inte kommer ihåg eller hör. Är chockad, känner mig rätt smutsig. Äckliga äckliga berusade människor. Skärp er!

Ovido - Quiz & Flashcards