Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

The Belgian Blues Brothers

Av hyss - 27 juni 2008 11:45

Belgien, alltså belgien... i kombination med en högst kräsen och glamourös triathlet, en chaufför som heter Mark Ertz. Vad händer? Allt går enligt planen när vi sätter oss på flyget, Air brussels är förvånansvärt bra, för att vara flygplansmat är jag nöjd. Väl av planet och på den långa, labyrintliknande flygplatsen med en kissnödighet som jag burit med mig från Sverige och med en värme på flygplatsen som gör mig lite irriterad börjar jag ana oråd. Jag skakar bort detta, hämtar vårt bagage och träffar Mark. En trevlig, rundhyllt belgare. Han är även kort. Alla i Belgien är korta, de måste ha en medellängd kring 167 cm för män. Mark kör oss till det hotell tävlingsledaren bokat in oss på. Detta Hotell är dock mer av ett slaskigt Motell. Jonas blir på sitt eget lilla vis irriterad, fixar så vi skall byta hotell. Nu jävlar skall det bli bra. Ett best Western, med internet o fina rum.  Mark dyker upp och skall köra oss till det nya hotellet. Precis när vi skall svänga in till Hotellet smäller det. Vi blir påkörda bakifrån. Det resulterar i att jag får ont i ryggen och att bakluckan på minibussen inte går att öppna.

Vi checkar in på hotellet, vilket är litet, fullt av heltäckningsmattor och underliga stora dockor. Ett läskigt hotell. Internetet går på tok för långsamt. Jonas får panik. Han kan inte ens kolla internet för ett nytt hotell så långsamt är det. Han får ringa, det blir ett hotell i Antwerpen, ett fint och riktigt hotell. Problemet är bara att det tar 1,5 timma tills taxin kommer och hämtar oss, Mark kan inte, hans bil är trasig.

Taxin vi får åka med går fort, riktigt fort. En belgisk minibuss på motorvägen i 160 KM/h med två nykrockade svenskar... Väl i Antwerpen kör han likt en galning på cykelbanor och hävdar att vi på den manövern tjänade 40 min och lika många euro. Jag tror i själva verket att han spanade in de judiska diamantkvarteren som är hämtade ur filmen Snatch. Väl framme. Hotellet är kanon och nästan värd mödan vi haft för att hitta det. Vi sov som två klubbade oxar i natt, sitter nu i lobbyn efter en fantastisk frukost och lite jobbadmin. Jag har även tagit en liten sväng på stan, detta är vad jag såg, i korta drag, diamantshop, diamantshop , diamantshop , diamantshop, porrbutik, porrbutik, diamantshop , Koreanskt grillhus, diamantshop, knarkare, judar med korkskruvar och hatt, diamantshop, porrbutik, afrikaner, kebab och fallafelhak i massor. Antwerpen och då området kring stationen är en riktig smältdegel för folk. Nu skall vi springa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hyss - 26 februari 2009 21:57

Känner du någon mer inaktiv? Give me a call!

Av hyss - 28 januari 2009 13:27

Skrev inte ett enda inlägg på hela december och det är den månaden som är den mest välbesökta av alla mina bloggmånader. Tyder kanske på något......

Av hyss - 20 november 2008 22:04

Förlåt, jag var dum och såg inte vidden i mitt inlägg. Bloggen är liten och jag trodde inte det skulle ha sådan genomslagskraft. Det var urdumt av mig. Jag har talat med dess ägare som verkar vara en sympatisk och trevlig människa. Allt gott om er. S...

Av hyss - 11 november 2008 15:39

Av hyss - 1 november 2008 13:08

ingen som vet, ingen som vet. Jag tror bestämt att förtjänsten är min. Jag har tagit mitt ansvar och nu är det bevisligen kallt igen. En männsika kan således göra skillnad. Känner mig dock aningen pretto när jag både tar ansvar för miljö och ekonomi....

Ovido - Quiz & Flashcards