Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Min karaktär och konferenser

Av hyss - 11 maj 2008 18:03

Har varit på en sådan i helgen igen. Konferens. Det är på många sätt härligt, lite glamour. Ni vet, hotell, goda frukostar och helt ok mat till lunch och middag. Det var tyvärr ingen skillnad i helgen. Frukost, fika, lunch fika, fika, middag. Där emellan bottenlösa godisskålar i konferenslokalerna. Det är en dålig kombo med tanke på att Göteborgsvarvet kommer med otrevligt hög fart, rakt emot mig.  Det kommer göra ont. I år igen. Med en steglängd på 80 cm blir det ca 26 250 steg. En positiv målbild jag hade varatt gå ner  åtminstone 2 kg vilket skulle innebära att jag slapp släpa på typ 52 ton. Nu har jag i stället lätt gått upp 2 kg vilket gör att min målbild inte längre är positiv utan negativ. Tänk att släpa på 104 ton mer än jag hade tänkt från början...

Jag måste således späka mig under veckan. Jag började att vara hård mot mig själv på stationen i Stockholm. Förvägrade mig själv en påse från Burger King som jag suktat efter i vad som känns som en evighet.

Den vite Massajen som varit en ivrig påhejare och medlöpare (roligt) tidigare, övergav mig i morse till förmån för Morfeus. Jag hade dock hållt den stackarn vaken med först mitt iPodlyssnande och sedan mitt snarkande. Henke är snäll han, när han höll på att dö av irritation av ljudet från min iPod drog han helt sonika ur hörlurarna, inte ur mina öron utan ur iPoden. Det resultearade i att jag vaknade mitt i natten med mina hörlurar snodda 3 varv runt min hals, kippande efter andan som en braxen på torra land. Du skall ha smörj!

 
 
Ingen bild

Fyttifan

11 maj 2008 18:52

Din jävlajväeljävel! SMÖRJ är mitt, och bara mitt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hyss - 26 februari 2009 21:57

Känner du någon mer inaktiv? Give me a call!

Av hyss - 28 januari 2009 13:27

Skrev inte ett enda inlägg på hela december och det är den månaden som är den mest välbesökta av alla mina bloggmånader. Tyder kanske på något......

Av hyss - 20 november 2008 22:04

Förlåt, jag var dum och såg inte vidden i mitt inlägg. Bloggen är liten och jag trodde inte det skulle ha sådan genomslagskraft. Det var urdumt av mig. Jag har talat med dess ägare som verkar vara en sympatisk och trevlig människa. Allt gott om er. S...

Av hyss - 11 november 2008 15:39

Av hyss - 1 november 2008 13:08

ingen som vet, ingen som vet. Jag tror bestämt att förtjänsten är min. Jag har tagit mitt ansvar och nu är det bevisligen kallt igen. En männsika kan således göra skillnad. Känner mig dock aningen pretto när jag både tar ansvar för miljö och ekonomi....

Ovido - Quiz & Flashcards