Alla inlägg den 4 november 2007

Av hyss - 4 november 2007 09:31

Igen en sådan där helt ok helg, en helg med inte så mycket uppbokat.

I fredags kväll var det middag på ett förtjusnade ställe här i Borås, bra mat bra service o trevliga kamrater, T Hjers var hemma från Norge o Tobbe P var så klart med. Lördagen startades med morgonträning, sedan besök hos min svårt homosexuelle frisör (ja kanske inte helt politiskt korrekt men han är det på ett sött sätt, som han själv skulle uttryckt det) eller hair stylist som han vill kalla sig, hur man nu kan styla tunnt flygit babyhår som jag besitter. Han är säker bara ute efter att få klia mig i nacken men men. Berikad av denna håravtagning var det läge att besöka stadens centrum för mastodontshopping, något som jag inte ägnat mig åt på länge men tji fick jag då den butik som jag tänkte spendera i var den enda i Borås som valt att ha stängt, nu får vi se när jag får tid att shoppa där igen.

När det sedan började kurra i magen o staden jag lever i inte längre har BK o man är sugen på burgare så får man ta till det enda alternativet i världen som är bättre, nämligen min egna burgare. När man köpt in kött från en död oxe, mald till den finaste av köttfärs. Kryddar man den med chili, vitlök och svartpeppar gör dem till lagom stora biffar steker dem saftiga o sedan är det bara att äta med rikliga mängder lök (på så vis slipper man pommes...).

Kvällen spenderades sedan hos polaren Fiddan med allt vad det innebär av barn, chips, pizzor, radiostyrda bilar, skrik, filmtittning osv. Hem till datorn men där var ingen o ingen o ingen så det var väl bara att knalla i säng.

Idag skall det städas, någon som vill komma o hjälpa till?

Ovido - Quiz & Flashcards